Sprint Booster dysponuje trzema trybami pracy: OFF, SPORT i RACE.
OFF – Sprint Booster nie jest aktywny, a reakcje samochodu wynikają jedynie z ustawień fabrycznych. Dioda jest wyłączona.
SPORT – Sprint Booster zapewnia szybszą reakcję, gdzie 1 to program najmniej agresywny, a 9 najbardziej agresywny. Dioda ma kolor zielony.
RACE – Sprint Booster zapewnia szybszą reakcję, gdzie 1 to program najmniej agresywny, a 9 najbardziej agresywny. Dioda ma kolor czerwony
Oba aktywne tryby pracy urządzenia SPORT i RACE oferują po 9 poziomów / programów przyspieszenia co pozwala kierowcy na wybór takiego trybu i poziomu, który najlepiej pasuje do jego stylu jazdy.
Kierowca może wybrać od 1 do 9 w trybie SPORT, gdzie 1 to program najmniej agresywny, a 9 najbardziej agresywny i analogicznie w trybie RACE. W praktyce oznacza to, że urządzenie zapamięta wybrany poziom dla każdego z trybów. Na przykład, można domyślnie wybrać SPORT -> 4 i RACE ->7, a przełączając tryby urządzenie będzie przełączać się z OFF na SPORT 4, WYŚCIG 7, OFF… itd. Tryby przyspieszenia (OFF/SPORT/RACE) przełącza się, naciskając główny metalowy przycisk, a poziomy / programy przyspieszania (1-9) za pomocą 2 przycisków ze strzałkami.
Jest to ochrona przed nieuprawnionym użyciem pojazdu. Gdy urządzenie będzie pracowało w tym trybie, naciśnięcie pedału gazu nie wywoła reakcji silnika. Dopiero wprowadzenie ustawionego wcześniej 3-cyfrowego numeru PIN, sprawi, że auto stanie się w pełni funkcjonalne.
Urządzenie ogranicza wydajność pedału gazu pojazdu o 55% – 65% – 75% (są trzy poziomy do wyboru). Aby włączyć lub wyłączyć ten tryb, należy wprowadzić 3-cyfrowy PIN.
Kompaktowy rozmiar programatora pozwala kierowcy na przymocowanie go (przy pomocy taśmy dwustronnej) w dowolnym miejscu na desce rozdzielczej. Istnieje także możliwość odłączenia programatora od urządzenia. W takim przypadku Sprint Booster będzie domyślnie działał na ostatnim ustawieniu.